Tajemniczy Ogród w Klasie V

O tym, że umiejętność czytania jest w życiu niezbędna, nie trzeba nikogo przekonywać. Czytanie samo w sobie, także w warunkach szkolnych, nie stanowi szczególnej wartości. Istotne jest zatem opanowanie przez uczniów umiejętności czytania ze
zrozumieniem, dlatego piątoklasiści czytając powieść H.E. Burnett pt. Tajemniczy ogród w swoich Lekturnikach samodzielnie gromadzili w ciekawej graficznie formie lub z wykorzystaniem formy sketchnotingu, informacje o autorze lektury, elementach świata
przedstawionego, problematyce utworu, a także notowali refleksje dotyczące czytanego tekstu. Taki zbiór informacji o lekturze, przyda się im w nauce i będzie doskonałym skryptem przed sprawdzianem ósmoklasisty.
W ramach podsumowania cyklu lekcji o Tajemniczym ogrodzie chętni uczniowie wykonali Lapbook, w którym w dowolny sposób dobrali elementy, komponowali je w całość za pomocą wklejek, schowków, kopert, fiszek, itp. Moi uczniowie lubią tę metodę , a z mojej
perspektywy jest ona bardzo wartościowa – stawia bowiem ucznia na pozycji odbiorcy i twórcy wykorzystując indywidualizację nauczania.

Skip to content