Biblioteka
Biblioteka Szkoły Podstawowej w Michałowie
czynna od poniedziałku do piątku
Nauczyciele bibliotekarze: Anna Chołołowicz i Anna Kazberuk
Godziny otwarcia
Poniedziałek 13.30 – 15.40
Wtorek 8.00 – 11.25
Środa 8.50 – 12.30
Czwartek 11.40 – 15.40
Piątek 8.50 – 12.30
Harmonogram pracy biblioteki szkolnej (ul. Sienkiewicza 5) w roku szkolnym 2023/2024
Nauczyciele bibliotekarze: Anna Chołołowicz i Anna Kazberuk
Pn – 8.00 -11:30
Wt – 12:30-15:40
Śr – 13:00 -15.40
Cz – 8.00- 11.30
Pt – 13.00 – 13.00
ZAPRASZAMY!
Victor Junior
# nr 17: Temat numeru: Sposoby na radosny i bezbolesny powrót do szkoły
* recenzje i fragmenty ciekawych książek, komiks
* „Mikołajek i inne chłopaki” – przeczytaj i nie daj się zaskoczyć na lekcji polskiego
* Eko na co dzień, jak zrobić zielnik?, czy warto mieć zwierzę?
* rebusy, zagadki, zadania specjalne do rozwiązania
*ciekawostki historyczne, ćwiczenia z j.angielskiego
# nr 19: Temat numeru: Jak przetrwać rok szkolny na luziku?
* recenzje i fragmenty ciekawych książek
* opracowanie lektury „Chłopcy z Placu Broni”
* o kłamstwie, samotności
* ciekawostki przyrodnicze, z historii – o rozbiorach, ćwiczenia z j.angielskiego
* zagadki, rebusy i wyjątkowe łamigłowki
Victor
# nr 16 Rozgrzewka przed egzaminem ósmoklasisty ( jak się uczyć, żeby się nauczyć?)
* Dlaczego nie warto wybierać przyjaciól w ciemno?
* Jak wyćwiczyć punktualność?
* nowości muzyczne, filmowe i książkowe
* fakty i mity nt. odżywiania-
# nr 17 * przed egzaminem ósmoklasisty
* Jak się oduczyć strzelać focha?
* Co zrobić, gdy gryzie sumienie?
* Czy można być wesołym optymistą?
Czasopismo Victor jest dwutygodnikiem, który pomoże Ci:
– zrozumieć swoje emocje
– ogarnąć szkołę
– bez stresu i skutecznie przygotować się do egzaminu na koniec gimnazjum i podstawówki
– dostać się do wybranego LO
– mieć dobre relakcje z rodzicami i rówieśnikami
– zabłysnąć
Czasopisma mozna czytać w bibliotece i wypożyczać do domu. Zapraszamy.
Dbaj o poprawność językową – w razie wątpliwości skorzystaj ze słownika
SŁOWNIKI | |
Słownik wyrazów obcych PWN – www.slownik-online.pl/index.php |
Jeśli chcesz wzbogacić swoją wiedzę zajrzyj tu!
ENCYKLOPEDIE | |
Encyklopedia internetowa, ponad 120 000 haseł – www.encyklopedia.interia.pl |
Tu możesz czytać lektury i ich streszczenia
| |
Lektury szkolne i ksiązki popularnonaukowe – www.portalwiedzy.onet.pl/biblioteka.html |
BIBLIOTEKI WIRTUALNE
www.pbi.edu.pl | Polska Biblioteka Internetowa |
www.staropolska.pl | Staropolska on-line |
www.literat.ug.edu.pl | Wirtualna biblioteka literatury polskiej |
www.poema.art.pl | Serwis poetycki „Poema” |
www.poezja-polska.pl | Poezja polska |
www.biblpubl.waw.pl | Klasycznych tekstów literatury świata |
Zapraszamy do zapoznania się z linkami do lektur
klasy 1-3
Asiunia – Joanna Papuzińska
http://www.zkpig7.pl/2015_2016/Asiunia_Joanna_Papuzinska.pdf
Dzieci z Bullerbyn – Astrid Lindgren
http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/lindgren-dzieci-z-bullerbyn.pdf
Wiersze dla dzieci – Julian Tuwim
http://orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/tuwim-wiersze-dla-dzieci.pdf
Rany Julek. O tym jak Julian Tuwim został poetą – Agnieszka Frączek
https://www.wydawnictwoliteratura.pl/pub/uploads/fragmenty/Rany%20Julek%20str%201-13.pdf
Brzechwa dzieciom – Jan Brzechwa
http://wierszykidladzieci.pl/wierszykibrzechwy.php
O psie, który jeździł koleją – Roman Pisarski
https://pl-static.z-dn.net/files/d9b/6d097397cee57b8e8825fb5bd9668dc0.pdf
Dziadek i niedźwiadek – Łukasz Wierzbicki
https://www.sydneynorthshorepolishsaturdayschool.org/uploads/1/1/9/5/11954357/wojtek.pdf
Sposób na Elfa – Marcin Pałasz
https://www.wydawnictwoliteratura.pl/pub/uploads/fragmenty/Sposob%20na%20elfa%20str%203-19.pdf
Baśnie – Hans Christian Andersen
http://biblioteka.kijowski.pl/andersen%20christian%20hans/basnie.pdf
Zaczarowana zagroda – Czesław Centkiewicz
http://polish-culture.com/wp-content/uploads/2013/08/Zaczarowana-Zagroda.pdf
Doktor Dolittle i jego zwierzęta – Hugh Lofting
https://docplayer.pl/72115588-Doktor-dolittle-i-jego-zwierzeta.html
Karolcia – Maria Krüger Kruger
klasy 4-8
Balladyna – Juliusz Słowacki
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/balladyna.html
Kamienie na szaniec – Aleksander Kamiński
https://doci.pl/uzavrano/aleksander-kamiski-kamienie-na-szaniec+f1xsxx
Mały Książę – Antoine de Saint-Exupéry
https://docplayer.pl/5199569-Antoine-de-saint-exupery-maly-ksiaze.html
Opowieść wigilijna – Charles Dickens
http://lektury.kochamjp.pl/teksty_/opowiesc_wigilijna_tekst.pdf
Syzyfowe prace – Stefan Żeromski
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/syzyfowe-prace.html
Zemsta – Aleksander Fredro
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/zemsta.html
Pan Tadeusz – Adam Mickiewicz
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/pan-tadeusz.pdf
II część Dziadów
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/dziady-dziady-poema-dziady-czesc-ii.html
Wybrane bajki – Ignacy Krasicki
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/bajki-nowe.pdf
Janko Muzykant – Henryk Sienkiewicz
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/janko-muzykant.pdf
Katarynka – Bolesław Prus
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/katarynka.pdf
W pustyni i w puszczy – Henryk Sienkiewicz
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pustyni-i-w-puszczy.pdf
Tajemniczy ogród – Frances Hodgson Burnett
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/tajemniczy-ogrod.pdf
Przygody Tomka Sawyera – Mark Twain
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/przygody-tomka-sawyera.pdf
Quo vadis – Henryk Sienkiewicz
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/quo-vadis.html
Latarnik – Henryk Sienkiewicz
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/latarnik.html
Krzyżacy – Henryk Sienkiewicz
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/krzyzacy.pdf
Oskar i pani Róża – Eric-Emmanuel Schmitt
https://www.academia.edu/10265475/Oskar_i_pani_roza
Przekroczyć próg nadziei – Jan Paweł II
https://www.rodaknet.com/rp_sw_papiez_jpII_przekroczyc_prog_nadziei.pdf
REGULAMIN
wypożyczania i udostępniania bezpłatnych podręcznikóworaz materiałów edukacyjnych
uczniom Szkoły Podstawowej im.Władysława Syrokomli w Michałowie
Regulamin_wypozyczania_podrecznikow-SP.pdf
„Razem z dzieckiem”
W poradniku prezentowane są sprawdzone pomysły na organizację zajęć w edukacji wczesnoszkolnej, dwie nowoczesne koncepcje pedagogiczne oparte na filozofii Celsetyna Freineta oraz teorii Howarda Gardnera. Autorzy odwołują się do programów własnych, które uhonorowane zostały nagrodami w konkursie na programy nauczania kształcenia ogólnego organizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Warto, być może na podstawie inspiracji zawartych w tej publikacji, podjąć trud zastanowienia się, czy droga pedagogiczna, którą podążam, prowadzi w dobrym kierunku, czy nie jest to droga zbyt wąska, bez jasno określonego celu, wybrana przypadkowo? Czy proporcje w mojej pracy nie zostały zachwiane; czy to na pewno uczeń jest podmiotem procesu edukacji, który realizuję? A może warto przeczytać tę książkę, aby upewnić się, że droga, którą podążam, to ta właściwa?
„Przed progiem. Jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w pierwszej
klasie i jak je rozwijać?”
Autorzy przygotowali tekst czytelny i profesjonalny. Proponują jasne odpowiedzi na fundamentalne pytania:
Co to jest obowiązek szkolny?
Co to jest gotowość szkolna? Diagnoza przedszkolna
Co to jest podstawa programowa, program nauczania i podręcznik?
Jak się dzisiaj uczą dzieci w pierwszej klasie?
Wybór szkoły
Po co dzieci idą do szkoły?
Co to znaczy, że dziecko jest gotowe do pójścia do
szkoły? Jak rozwijać u dziecka gotowość do pójścia do szkoły?
„Na progu. Ile w dziecku ucznia, a w nauczycielu mistrza? O co chodzi w pierwszej klasie?”
Publikacja jest opisem zadań szkoły, jako instytucji, która nieustannie powinna zmieniać się, aby uzyskać gotowość na
przyjęcie młodszych dzieci. Czytelnik znajdzie w niej opis zadań nauczycieli związanych nie tylko z ich przygotowaniem metodycznym, czy organizacyjnym, ale przede wszystkim z kompetencjami osobistymi, szczególnie w obszarze komunikacji
z drugim człowiekiem. Autorzy – profesjonaliści z ogromnym doświadczeniem zawodowym, w przystępny i ciekawy sposób inspirują nauczycieli do zmian, zachęcają do próby spojrzenia na proces uczenia się z perspektywy i punktu
widzenia małego dziecka, które za chwilę stanie się uczniem.
„Za progiem. Jak rozwija się dziecko i co z tego wynika dla nauczyciela klasy IV?”
Kolejna część książki „Za progiem”, w której przedstawione są praktyczne rozwiązania. Nauczyciele klas czwartych znajdą tu
pomysły i propozycje organizacji zajęć dla uczniów.
Wszystkie poradniki dostępne są w szkolnej bibliotece oraz na stronie: Ośrodka Rozwoju Edukacji (bezpłatnie)
Zapraszam do lektury!